Časté dotazy

Jaká je provozní doba plavebních komor?

květen a září - vždy v pátek, sobotu a neděli od 9:30 do 13:30 a od 14:00 do 18:00
červen, červenec a srpen - všechny dny mimo pondělí od 9:30 do 13:30 a od 14:00 do 18:00

Kde a kdy se přebírá a odevzdává hausbót?

Hausbót je možno převzít v den nástupu od 10:00 do 13:00 hod. Poté následuje teoretické zaškolení posádek. Po skončení proběhne zkušební jízda. Časy lze vyjímečně domluvit i individuálně, ale upozorňujeme, že praktickou zkoušku (jízdu) nelze provádět za snížené viditelnosti.
Hausbót je možno odevzdat od neděle ranních hodin do 15:00.

Co potřebuji k řízení hausbótu?

Řídit hausbót může osoba starší 18-ti let. K oprávnění vám stačí proškolení před vyplutím a absolvování zkušební plavby. Je nutno mít s sebou platný občanský průkaz nebo cestovní pas. V průběhu plavby platí nulová tolerance na alkohol a jakékoliv další návykové látky.

Co si potřebuji vzít s sebou?

Občanský průkaz nebo cestovní pas, svítilnu, repelent proti komárům, nabíječku na telefon, popř. tablet apod., opalovací krém, spací pytel (deku), polštářek, vhodnou obuv pro pohyb na lodi při komorování a přistávání (nejsou vhodné např. nazouváky)

Je možné si vzít s sebou jízdní kola?

Vřele doporučujeme, všechny naše hausbóty jsou přizpůsobeny k přepravě kol (kromě kajutové lodi Mara). V okolí Baťova kanálu je spousta cyklotras a vinných stezek.

Je možné si vzít s sebou domácího mazlíčka?

Samozřejmě

Je zabezpečen hausbót v přítomnosti malých dětí?

Ano, po domluvě lze připravit ochrannou síť na zábradlí. Montáž si provádí zákazník sám.

Co dělat v případě poruchy?

V případě poruchy je v půjčovně připraven technik, který po nahlášení poruchy zákazníkem vyjede poruchu odstranit. Pokud je porucha způsobena zákazníkem účtuje si půjčovna za tento výjezd 500,- Kč.

Co se stane, když nebudeme moci vyplout nebo pokračovat v plavbě kvůli velké vodě?

V případě velké vody, řešíme situaci se zákazníky individuálně, ale vždy se snažíme najít pro vás co nejlepší řešení - náhradní termín, apod.

Kde můžeme doplnit pohonné hmoty?

Většina přístavišť nemá čerpací stanicí PHM. V blízkosti některých se nachází čerpací stanice. Při zaškolení vám poradíme, kde načerpat PHM bez větších problémů a daleké cesty.

Jak je to s hygienou a občerstvením během plavby?

Ve většině přístavišť jsou sprchy, umývárny, WC (někde bohužel za poplatek) a možnost občerstvení.

Kde si můžeme během plavby doplnit pitnou vodu?

V každém přístavišti, které je vybaveno sociálním zařízením anebo přímo v našem domovském kotvišti.

Můžu si někde dobít telefon nebo tablet?

Každá loď je vybavena 12 V zásuvkami. Součástí výbavy každé lodi je prodlužovací kabel 30 m pro připojení v přístavech.

Jak je to s rybařením?

Celý splavný úsek řeky Moravy spadá pod MRS JMK a je bohatě zarybněný. Výjimkou nejsou ani kapitální úlovky. Ze zákona není dovoleno rybařit přímo z hausbótu.

Jak je to s lůžkovinami?

Plavidla nejsou vybavena přikrývkami ani polštáři. K dispozici jsou čisté deky, které lze použít jako prostěradlo. Doporučujeme vzít si s sebou spací pytel, polštářek a další dle vlastního uvážení.

Stihnu proplout Baťův kanál během krátkého pobytu?

Naše kotviště se nachází cca v polovině plavební trasy. Při víkendových pobytech doporučujeme plout spíše jedním směrem. Během týdenního pobytu, lze bez problému proplout celou trasu oběma směry. Záleží, ale na hustotě provozu v plavebních komorách.

Co se stane, když na hausbótu něco rozbijeme?

Při předání hausbótu skládá každá posádka vratnou kauci. Viz. informace u každého hausbótu.